„Gramy Fair”

fair1W połowie kwietnia na Stadionie Narodowym w Warszawie, z udziałem szefa resortu sportu i turystyki min. Witolda Bańki, zainaugurowano ogólnopolską antydopingową kampanię informacyjno- edukacyjną pod hasłem „GRAMY FAIR’’.

Jest ona kierowana  do sportowców wyczynowych, osób uprawiających sport amatorsko oraz do szerokich kręgów młodzieży. Ma na celu przede wszystkim  budowanie świadomości i propagowanie idei uczciwości i czystości w sporcie. Ambasadorami przedsięwzięcia, któremu patronuje m.in. Polski Komitet Olimpijski,  zostali powszechnie znani zawodnicy – medaliści igrzyska olimpijskich, mistrzostw świat i mistrzostw Europy . To: Jan Błachowicz, Angelika Cichocka, Michał Daszek, Joanna Jędrzejczyk, Marcin Lewandowski, Tomasz Majewski, Arkadiusz Malarz, Arkadiusz Moryto, Michał Pol, Monika Pyrek, Wojciech Włodarczyk, Andrzej Wrona oraz Luiza Złotkowska.

fair2

W ramach kampanii zaplanowano m.in. przygotowanie poradnika edukacyjnego na temat walki z dopingiem (znajdzie się on na stronie internetowej www.niedladopingu.pl) oraz przedstawienie problematyki walki z niedozwolonym wspomaganiem w ramach akcji outdoorowej i w mediach.

Działania w obszarze mediów społecznościowych pod hasztagiem #NIEdladopingu skupią się na zaangażowaniu 13 ambasadorów kampanii do propagowania jej głównych założeń. Przewidziano również przeprowadzenie przez Polska Agencję Antydopingową (POLADA) szkoleń dla blisko 320 zawodników z 14 klubów PGNiG Superligi piłki ręcznej mężczyzn. Kampania obejmie również 16 000 dzieci, rywalizujących w 320 turniejach szczypiorniaka organizowanych w ramach projektu „Kocham ręczną” przez Fundację Orły Sportu na 160 wielofunkcyjnych obiektach sportowych „Orlik” w całej Polsce.

Inicjatorem kampanii jest jej główny Partner – PGNiG Superliga, zaś organizatorem Polska Agencja Antydopingowa – POLADA i Ministerstwo Sportu i Turystyki, przy współpracy z ZPRP i agencją iMEN DIGITAL. Partnerami kampanii są: PGNiG Superliga, PKN ORLEN, Grupa LUX MED, Juventus Academy i Fundacja Orły Sportu. Patronat medialny nad kampanią objęły: TVP Sport, Przegląd Sportowy.